Sjukdomskänsla

Idag känns huvudet tungt och kroppen likaså. Det är en förkylning på g som lurats med mig i några dagar tror jag, och mitt mående fysiskt har lurats med mig i veckor, utan att ha brutit ut. Jag har huvudvärk när jag vaknar och det känns som att jag har druckit så mycket sprit dagen innan, fast jag inte gjort det. Det var en lugn och fin dag igår i goda vänners lag som bestod av middag, hårfärgning och filmtittande. Riktigt trevligt och mysigt!
 
Värdet är mulet, det är varmt både inne och ute. Det verkar vara någon form av tvist utanför huset. Jag har lyssnat på diverse skrik och liknande i en timme nu ungefär. Tröttheten gör att jag inte ens kan höra vad som sägs, trots att det låter som att de står i mitt kök och skriker. Försöker bara med lite telepati tänka tanken att "det löser sig ska ni se, det löser sig". Skämt å sido. Det börjar tystna nu iallafall.
 
Jag hade önskat mig en långpromenad idag som en bra start på dagen. Men den får bli antingen ikväll eller imorgon. Går jag ut och går nu ligger jag nog nerbäddad hela helgen. Lite städning och annat pyssel ska göras, dock ska tvn få underhålla mig en stund till en början. Fasen hur man mår. Jag får till och med kämpa ut ord här idag. Har jag sprungit ett maratonlopp? 
 
Må gott
/Hanna
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0