Onsdag 20/3

Hallojsan!
 
Här sitter jag med färg i håret, kände att det var dags och körde på ett säkert kort - nämligen samma lika. Musiken sprudlar vackert ur högtalarna och jag vet inte alls vad jag ska göra av den här lediga dagen. Se fn film eller två, städa lite, laga till någon form av lunch, gå ut med hunden, slappa, slöa, vila? Typ något i den stilen känns fullkomligt rätt idag! Vädret är endå ingen direkt höjdare som på något som helst sätt skulle lyckas locka ut mig på en längre utevistelse, ack nej. Lite solsken skulle ju inte alls vara fel. Vintern kom för tidigt förra året, har varit alldeles för tung och snöig och dessutom för lång. Men vi bor i Sverige och det finns med all säkerhet en del av dom som läser vad jag skriver som tänker: "Äh, flytta utomlands då för fan.." . Ja tack, inte mig emot. Betalar ni så emigrerar jag mer än gärna, iallafall under vinterhalvåret. Skämt åsido, vi lever ju trots allt i ett land med yttrandefrihet så jag fick ju faktiskt klaga bäst jag ville ;)
 
Känner mig lite rastlös.. Och med det vet jag att det lätt kan bli en runda eller två för många i kylskåpet. Alltså varför funkar man sådär? Det kan ju knappast bara vara jag, eller? Jag menar, när man är rastlös och inte har något att göra så kollar man igenom kyl och ibland skafferi. Egentligen vet man mer än väl vad som finns där inne, men tänk om någon övernaturlig kraft faktiskt har lagt in en bit morotskaka i kylen under tiden jag var i duschen? Risken är ju inte stor, lik förbannat så är man där och kikar, suckar, suktar och blir tjurig när det inte finns något gott. Men.. nu mitt i allt så kom visst vaktmästaren in genom dörren. Haha, tjenare. Här sitter jag i handduk med färg i håret och platsfolie över. High five!
 
/H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0