Måndag 18/3

Kände inte riktigt någon glädje av att vakna upp och inse att det snöade ute idag. Visserligen snöade det bara lite lätt och nu har det nästan avtagit helt, men det är knappast till någon tröst. Jag vill ha lite värme nu, det behöver inte bli tvärvarmt, men åtminstone så att man kan bära sin nya skinnjacka utomhus utan att förfrysa. Och tänk vad vackert det kommer att bli när hela världen bara blommar upp av grönt gräs, växterna börjar titta fram, snön har definitivt töat bort, vägarna är torra och dagarna är ljusa och långa. För någon dag sedan kändes det nära, nu känns det långt bort igen. En typisk vinter i Sverige, jovars. Men den här vintern har nog tagit alla rekord, iallafall för min del. Både snömässigt, temperaturmässigt och nog har man varit lite lätt deprimerad av att vara insnöad och kall och orkeslös. Men det har gått och snart är vi framme vid den där underbara tiden på året. Det känns lika nytt och spännande varje år. Men det här året kommer att bli mer speciellt. Bland annat för att jag ska se både Bruce Springsteen (för andra gången) och Gyllene Tider i vår/sommar. Snacka om grymt och vad jag längtar! 
 
Annars då? Tja, det mesta flyter på. Har dock varit döförkyld sedan i tisdags men nu börjar det på att avta. I vanliga fall är jag väl förkyld i 1-2 dagar sen är det över, men inte den här gången. Hujeda mig som barn han var, ej värre tänkas kan! Har just skickat in den sista uppgiften i psykologi kursen, så nu väntar jag spänt på betyg för hela kursen. Jag läser också två andra kurser, kommunikation och matematik B. Eller 2a som det nu så fint heter. 
Har ett äckligt badrum som håller på att totalrenoveras för tillfället vilket gör att jag inte kan bo hemma sedan 3 veckor tillbaka och drygt 4-6 veckor framöver. Jippie.. Yey... Allra helst när man har tre små kissemissraringar och en hund som man delar sitt liv med, så känns det rätt körigt. Man blir liksom matt i huvudet och lite orkeslös, att bo en ikeapåse med kläder är påfrestande. Moroten gör det möjligt, nämligen ett helt nytt och fräscht badrum. L ä n g t a r! 
 
Nu - powernap innan lunch. Sedan lite matteplugg inför prov imorgon. 
 
Take care
/H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0