Livet

Klockan är inte ens fyra på eftermiddagen och det har börjat blivit mörkt. Tända ljus står i fönstret och lite varstans i lägenheten. Jag har varit inomhus hela dagen, för idag är jag ledig. Det har varit storm ute och jag har kollat på en hel hög med filmer. Välbehövlig avslappning helt enkelt! Lite taktik innan min födelsedag på söndag kanske, jag ska nämligen ut på krogen på lördagen vilket jag inte minns sist det hände.
 
Om 24 dagar så väntar en underbar lägenhet på mig. Efter att ha flyttat runt som en galning det här året ska jag äntligen flytta in i en 2a på 64kvm. Jag ska ha en fast punkt. Det är givetvis inget fel på de ställen jag har bott på, men jag har längtat efter att få bo stort och nu ska det äntligen ske. Det faller liksom på plats bit för bit. Du står i mitten och har hela världen framför dig. Och vid ett visst stadium när du har båda fötterna på jorden någorlunda, har det mesta i sin ordning och lugn i sinne och kropp, så kan du plocka ner de saker du behöver. Det blir inte samma girighet utan du kan i lugn och ro ta ner de saker du drömmer om och längtar efter, och lägga in i ditt liv. Livet är fantastiskt! Jag har ett underbart jobb och till veckan ska jag börja plugga matematik.
 
Jag har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv som jag gör nu, på riktigt. Jag vill aldrig sluta leva!
 
Med kärlek
/H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0