Bra jobbat Hanna...

Det är sånt här man bara älskar. När man måste köpa något, som jag nu måste köpa en almanacka "agenda" eller vad jag ska kalla det. Ett par byxor tills på torsdag när jag ska åka med Y-buss till Stockholm för då kan man inte direkt ha jeans eller leggings. Kontorsbrallor, som jag kallar dom. Och eftersom jag jobbar idag tänkte jag vara så smart att köpa ett par såna + agendan i samma veva när jag endå är i Birsta huset. Men vet ni vad? Mitt bankomatkort är hemma hos Veronika i en jacka som jag lånade när vi två åkte moped till stallet för några dagar sen. Vi var bara tvungna att ta en liten tur på den, "gamla minnen". Konstigt det kändes nu precis att vi båda tar körkort iår. Iallafall så letade jag och letade och letade men hittade det inte. Så när jag vaknar idag så har jag fått ett sms av Veronika där det står att det ligger hemma hos henne. GREAT!

En annan "bra" sak jag brukar lyckas med för jämnan är att vakna, få panik, kolla klockan och skulle vilja börja gråta när jag ser att jag sovit över. Som idag vaknade jag, såg att det var för ljust ute för att jag ska ha vaknat rätt tid, letar fram telefonen och kollar på klockan och ser : 07:06. NEEEEJ! tänkte jag, men sedan kom jag på att det snarare skulle vara JAAA, eftersom jag ska åka med 9bussen idag. Fast nus itter jag här och har väldigt tråkigt eftersom jag är klar med allt, och väntar bara på att klockan ska ticka vidare så vi kan åka nån gång..
Haha appropå sova över så minns jag en vecka för ett bra tag sedan som jag sov över varje dag på. 3 av dom dagarna vaknade jag vid 11-12. Det är väl rätt stadigt när man börjar vid halv 9? Skulle inte tro det, och jag hade inte världens lyckligaste lärare den veckan heller.


Det var ju studentkryssning i helgen som ett gäng ifrån bygg åkte med på. Vi andra i klassen som var hemma visste att det skulle bli MYCKET alkohol och lite sömn, och antagligen att halva gänget skulle vara borta på måndagsmorgon. Så sant som det är sagt. Vi var 3 stycken i klassen på måndag. (iof är vi bara 6 stycken i klassen men just igår hade de 3 behövts bättre än någonsin..) För er som inte vet så går jag på byggprogrammet inriktning mureri. Och i våran lektionshall så finns det en ränna på typ 10 meter (ca) där man spolar ner iprincip allt när man rengör golven. Det brukar ligga allt mellan spikar, snusar, gammalt murbruk och annat mysigt. Vi har även en murbruksmaskin som för tillfället är trasig + att det inte finns nå bruk kvar. Så igår fick jag, Malin och Marcus tömma den där rännan. Marcus som har brutit nyckelbenet och min rygg som låser sig om vartannat. Jag vet 3 stycken som kommer få jobba järnet när de är "friska" igen och mår bra. Men huvudsaken dom hade roligt säger jag! :)

Nu ska jag plugga lite. Det blev lite av den där:
"Om jag sover nu så kliver jag upp extra tidigt imorgon så hinner jag plugga innan och på bussen"
Ha en bra dag allesammans!



Kommentarer
FREJA LINDSKOG

SVAR: Kan du sno med dig hingsten hem till mig?! :O Älskar hästar med ovanliga färger! :P Det låter superbra, hoppas du får en duktig liten fölunge :D

2009-04-07 @ 09:00:29
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
hanna

vad snällt :) hm jadu, du får välja färger och sånt själv för de designer du redan gjort är ju jättesnygga :)

2009-04-07 @ 10:37:22
URL: http://hannacarolinejonsson.blogg.se/
Linda

Ja han har blivit gammal xD

hehe .

Ja det var roligt å träffa momma eran! hehe

Hon är juh bara för festlig =D =D

Önskade att jag också hade en sån mormor...

2009-04-07 @ 11:38:32
URL: http://lindawik.blogg.se/
FREJA LINDSKOG

SVAR: Haha, har tyvärr bara ett litet häst-sto, så om hon skulle ha föl ska det nog vara med en hingst som är större än henne :)

2009-04-07 @ 13:37:57
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
thesshanning ~ ur en hästnörds synvinkel

Haha, bättre morgon imorgon hoppas jag! ;)

2009-04-07 @ 19:38:59
URL: http://thesshanning.blogg.se/
hanna

perfekt :) ja det har jag nog ;b

2009-04-07 @ 20:16:02
URL: http://hannacarolinejonsson.blogg.se/
beatrice

jaa, vi MÅSTE hitta på något roligt i helgen innan du åker till spanien :( <33 älskardig!

2009-04-08 @ 08:59:53
URL: http://beatricenordin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0