Lustigt

Nu har jag kommit ifrån stallet för ett tag sen. Har hunnit fått i mig lite "glöhöpper" också som Milla kom hit och bjöd på, nybakade, mums! Var med Tove i stallet idag, samt Ida och Lina. Var ut en sväng på Ramona och skrittade nu när hon stått i 3 dagar, helt crazy var hon, minst sagt. Det är så lustigt, för det har kommit en ny liten shettis till stallet som hela tiden rymmer in till Ramonas hage, och sedan hoppar de 2 in i nästa hage etc. De kan helt enkelt inte vara ifrån varandra. Och det roligaste av allt är att den nya shettisen är en exakt kopia av Ramona - fast bak och fram. Alltså, Ramona har svart huvud och blir vitare mot rumpan. Shettisen (som ni ser på bilden) är tvärtom, vit på huvudet och mörkare bakåt. Det är så roligt att se på måste jag säga. Och när jag skrittade ut på Ramona var hon uppspelt hela tiden och kollade bakåt ungefär som för att kolla om shettisen var med. Och när jag gick från stallet blev shettisen galen och stegrade inne i boxen. Ja vad ska man säga, de har funnit varandra. Haha!




Här står de och mumsar av samma lunchhö som Ramona vanligtvis håller sig för sig själv



Lina och Oscar ute och springer :)


Min finaste Ramona


Kommentarer
Sara

Ja, när han har varit borta länge och man börjar undra om han har blivit överkörd eller vafan det är så visar det sig att han har varit hos vår 90-åriga grannkärring i några dagar. Suck säger jag bara! =P Innan jag skulle släppa in en okänd katt hos mig.

2009-04-06 @ 17:47:21
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Simone

Jasså =)

2009-04-06 @ 18:11:26
FREJA LINDSKOG

SVAR: Jaa, och själv kunna sitta ute i värmen ;)

2009-04-06 @ 18:14:13
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
FREJA LINDSKOG

SVAR: ÅHHH, nu får du mig att längta!!! xP Fast vi får inte lov att rida vid havet här nere... :(

2009-04-06 @ 19:30:26
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
FREJA LINDSKOG

SVAR: Jag tror faktiskt det är verdana :)

2009-04-06 @ 19:53:52
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Angelica

Till att börja med, SNYGG design!

Sedan måste jag säga att jag är avundsjuk på dig som får glöhöpper :( Jag vill också ha.



Och sist men inte minst ett svar från din kommentar; ja, det känns faktiskt skönt :) Nu kan sundsvall slänga sig i väggen ;)

Saknar dig.

2009-04-06 @ 19:58:19
URL: http://angelicajuhlin.blogspot.com
Angelica

Innan jag fick reda på om jag kom in i Hudiksvall tänkte jag göra ett omval och söka till Sundsvall. Men nu kan det ta sig ;)



Finns det inte tid så måste vi göra det. Vi har sagt för länge att vi ska ses utan framsteg. Skärpning!

2009-04-06 @ 20:10:21
URL: http://angelicajuhlin.blogspot.com
thesshanning ~ ur en hästnörds synvinkel

Svar: Det var väldigt roligt & eftersom jag går musiklinjen så kände vi alla att "vafan, vi gör ett försök" och som sagt träffade man en massa nya trevliga människor där :) Får du chansen nångång så ta den! spelar ingen roll om du inte tkr att du har rösten, så är de verkligen en erfarenhet :) Ja det var drygt & less blev man, men aja.. ett nytt försök så blir det bra igen! Fin design hannis, och fin pålle som jag sagt tidigare. Var det hon som stog på ridskolan tidigare eller är de en helt ny häst du köpt?

2009-04-06 @ 20:20:26
URL: http://thesshanning.blogg.se/
thesshanning ~ ur en hästnörds synvinkel

Svar: Men absolut! är nog bland det roligaste jag gjort :) hihi. Men naw, så det blir en liten bebis senare alltså? Jag tycker att din dam är jättefin, bara genom bilderna verkar hon ha en rejäl charm :) Tycker att det låter perfekt, och med en sån snygg herre som ska betäcka henne så är ju det bara ett + i kanten. Hoppas att betäckningen går bra osv, hur gammal är ramona nu? :) Tycker att idén låter toppen, kommer mer än gärna och hälsar på dig när vi båda har tid gummsan :) Puss!

2009-04-06 @ 20:52:48
URL: http://thesshanning.blogg.se/
Tove :)

Lillponnyn inne boxen stegrade så hon fasnade igen så jag fick trycka tillbax benen genom gallret:S Konstig häst, tror inte Sara orkar ha den kvar!

2009-04-06 @ 21:02:00
URL: http://tovefilin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0