Spännande söndag

Nu har jag ont i fingrarna när jag suttit och plingat på min nya gitarr som jag köpte igår i Birsta. Innan jag köpte den kunde jag ungefär 4 ackord, ja jag vet, väldigt bra. Men nu kan jag måånga fler faktiskt. Det är roligt att spela så jag är väldigt glad över att jag köpte den.

Men det var inte det jag menade med rubriken "spännande söndag". Utan det som är spännande är att jag ska åka med Lia på Ybussar idag klockan 4 när hon jobbar. Hon jobbar med försäljningen på bussen med fika, smörgåsar etc. Lia är en gammal familjevän som jag ringde igår och frågade om hon hade något jobb till mig eftersom jag snart tar studenten. Och som jag skrivit förut så har jag lite panik över det där.
"Men du har väl redan jobb på Donken?" tänker nog ni nu. Ja det har jag, extrajobb. Dvs vissa helger och någon dag efter skolan. Och där trivs jag jättebra och hoppas att jag får fortsätta där i sommar också, men då blir det ca 20 timmar i veckan (halvtid) och eftersom jag tar studenten som sagt var är det slut på studiebidrag etc så man måste jobba ihop pengarna själv. Därför kollar jag efter fler jobb. Om en timme ungefär åker jag till min faster Hilda så ska jag låna lite kläder av henne och förhoppningsvis hjälper hon mig att fixa till en fin och bra frisyr. Har nyss gjort hårinpackning när jag duschade också. Jag hoppas att det går bra idag för det känns som något som skulle passa mig. Men vi får se, klockan 4 åker jag iallafall och kommer tillbaka vid halv 9 tiden ungefär. Önska mig lycka till kanske? :)



Kommentarer
Sara

Där jobbar ju Linus mamma och syster med ;)

2009-04-05 @ 17:24:48
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
FREJA LINDSKOG

SVAR: Det VAR härligt med, så skönt när man kan börja rida utan tjocka jackor och ländtäcken! :D

2009-04-06 @ 09:53:13
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Simone

Öhm, jag har ingen aning hur man får bloggen med på gnarp.org. Är jag med där? Haha ;)

2009-04-06 @ 10:22:43
URL: http://simoned.blogg.se/
Therese

Jaha! :) vilket ställe jobbar du på då? japp tror det :)

2009-04-06 @ 10:32:59
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Therese

okej kanske skulle ha läst inlägget först :) såg ju nu att det stog där!

2009-04-06 @ 10:34:51
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Simone

Haha. Jaa, jag jobbar extra där ;)

2009-04-06 @ 13:03:13
Sara

Ja, det är alltid kul med nytt jobb! =) Hoppas det går bra för dig och att du trivs! =) Jaså gör det det? Ja, det är nog dags för lite nytt folk här med.. Iväg med alla gamlingar (som förövrigt TAR Trude av mig!)!

2009-04-06 @ 13:48:59
URL: http://sfernstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0