Dag 2 - morgon

Godmorgon allihopa, hur mår ni idag?

Jag mår bra, sitter här och dricker min frukost nu, dvs min kopp kaffe och sockerbiten. Har ett glas vatten på sidan av också. Ska springa ner på affären och köpa lunchen strax, Naturell Yoghurt.

Det känns bra att det finns folk som följer det här dag för dag och som sedan kommer se viktnedgången, mått etc. Men jag tänkte förklara lite mer detaljärt eftersom det finns människor som tror att det är vilken kur som helst.



"Denna bantningskur måste vara i 13 dagar och är därför hård men effektiv. Dieten går ut på att ändra ämnesomsättningen, något som innebär att du efter den 13:e dagen kan äta normalt, utan att lägga på dig något under de kommande två åren.

Detta är inte en traditonell bantningskur, men en kur som ökar kroppens ämnesomsättning och förbränning. Den verkar därför även efter att dieten är avslutad. Om denna kur följs slaviskt kommer du att tappa allt överflödigt kroppsfett (7-20 kg)."


Som ni ser så står det : Efter den 13e dagen kan man äta normalt, utan att lägga på dig något under de kommande två åren.
Jag VET att det fungerar och att man inte går upp i vikt efteråt eftersom att min faster har gjort denna för 3 år sedan och tappade 11 kg under "kurtiden" och därefter fortsatte hon att gå ner tills hon blev gravid, och det var då hon gick upp.

Det finns läsare som tror på oss och följer detta vilket vi uppskattar jättemycket, för det är inte lätt att göra den här kuren!
En tjej som läste min blogg ska börja med dieten idag, jag håller tummarna för henne och önskar henne lycka till!
Är nyfiken på hur det går för Hilda och Jenny också, måste göra en koll.

Nu måste jag hoppa in i duschen, sen gå på affärn :)

HNA


Kommentarer
Lisa

Nice! :D jag har gjort denna kur jag med :D

Jag gick ner 7 kilo ungefär men jag kan säga såhär, alla stannar inte.. jag gick upp 3 kilo igen efteråt :P Men hoppas att det går prima för dig! :)

Jag käkar LCHF nu jag ^^ Funkar jätte bra och är gott dessutom :D Den kuren du kör med, tyckte jag var hemsk ;S Speciellt yoghurten.. usch och fy! XD hah

2009-03-09 @ 12:15:43
nathalie

Idag kör jag igång haana;)

förresten saknar jag dig massor fisen!<3

2009-03-09 @ 12:22:07
URL: http://nattzie.blogg.se/
Hanna - till Lisa

Jaha okej! Hur gick det för dig då? Ja yoghurten är så jävla äcklig!! :P

2009-03-09 @ 15:05:49
URL: http://hnaolsn.blogg.se/
Hilda

Hej hon! :*

jag hoppas att det går bra för dig med detta.

huvudsaken är ju att man ska vara nöjd med sig själv.

och jag hoppas att den håller i sig även efter 13 dagar. :) men allas korpooar är ju olika, men jag håller tummarna för dig! du är himla duktig! :) PUSS.

2009-03-13 @ 11:25:54
URL: http://missforsberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0