Dag 4 - Dreggel på Donken

Hej allihopa!

Har kommit hem från jobbet för ett tag sedan. Det gick bättre än jag trodde, men jag var jäkligt sugen på något gott. Typ en muffins, strips, en McChicken JR.
När det var ca 10 minuter kvar innan vi skulle stänga kom det två kvinnor som beställde 1 varsin glass med topping och 1 varsin muffins. Det sved att ge ut de faktiskt.
Och Robert åt massa waste mat, cheeseburgare, sjukt gott det skulle vara med en hamburgare.

Jag hade stängning ikväll med Hanna och Robert, jag var ute i matsalen och sopade, torkade bord och lyfte upp alla stolar på borden, en vanlig stängning på donken alltså.
Slutade 20.25, tänkte att det är lugnt, jag hinner på Coop och köpa torsk eller kyckling (Det är nämligen det till middag imorgon). Så kollar jag busslistan på telefonen och ser att den sista bussen som går igenom Birsta och hem till mig går 20.45.
Innan jag bytt klart så hade klockan blivit lite över halv, så jag sprang upp till Coop, vet inte riktigt hur långt det är, men det tog väl 2-3 minuter för mig iallafall.
Väl inne i affären så hittade jag kycklingfilé - för ca 150kr! Never in my life. Jag ska äta det 2 gånger på hela kuren, och det var för dyrt.
Hittade däremot ingen torsk, den fanns fan ingenstans, så jag fick springa till kassan och fråga, och hon sa : Där borta vid grönsakerna.
"JAHA, DÄR BORTA, JA MEN DÅ VET JAG" , tänkte jag, jäkla pucko. Det är ju hur stort som helst! Vilket fall som helst så hittade jag min torskfilé för typ 35 kr, och jag hann med bussen.

Ska ta en varm dusch strax och lägga mig och sova, ska upp vid halv 7 imorgon och duscha håret, koka torsk, fixa idrottskläder blabla.
Det blir en lång dag imorgon motför de hittills. Börjar 08.25 och slutar 16.25. Så imorgon blir det lunch på skolan.
Men det ska väl gå bra det också.

/Hanna



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0