Humor

Ja men nu blev det ju plötsligt roligt här. Jag skulle ju springa ner till affärn, och jag bokstavligen sprang. Jag tog en genväg, en liten stig i djupsnön som var upptrampad, men bara halva vägen.
Så halva biten fick jag göra giraffsteg i snö upp till knäna. I slutet av "genvägen" är det en jättesnöhög, men det tänker jag inte på.
Alltså den var i samma höjd som där jag sprang, men det var typ 1½ meter ner till backen där snöhögen slutade. Så jag fick flyga lite och ramlade säkert jättefint. ONT gjorde det. Men jag sprang vidare för jag visste att affären snart skulle stänga och jag ville ju ha något att bjuda på.
Nästa tragedi händer i en "trapp" som det bara var snö på, trodde jag, men visade sig vara blank is, så där fick jag åka lite rutchskana (stavning).
Det gjorde också ganska ont och det såg nog jävligt snyggt ut för den som såg det! Men när jag stog på benen igen fortsatte jag springa, och när jag kommer fram till affärjäveln så är den stängd, fattar ni? STÄNGD! Det var nämligen så att den stängde 19.00, inte 20.00...
Lagomt less, sur och trött GICK jag tillbaka hem igen.


Kommentarer
matilda

Japp! Än så länge äre umeå, trivs du i där borta då?

2009-03-07 @ 11:38:40
URL: http://matildafrisegard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0