Tips - träning

Hej allihopa!

Tänkte lägga ut ett tips innan jag går till sängs
Det är till er som är less på att vara ute och springa i snöblasket och halka, inte vill gå på gym, inte orkar åka iväg och träna, eller av någon annan anledning inte förmår er att träna.
Med en sån här smart Steptrainer kommer man en bit på vägen!
Jag har en själv och de fungerar hur bra som helst, tro mig. Det känns i hela benen, vaderna, låren och rumpan.
Smidigt att ställa framför tvn och det går att ställa in nivåer så man inte tröttar ut sig efter 1 minut.
Dvs den går att anpassa efter alla. Pris kan jag tyvärr inte skriva för jag fick min utav mamma så jag vet ärligt talat inte vad de går på i affärer. Men med tanke på hur bra de fungerar så kan jag verkligen rekommendera en!

Ett annat bra redskap för den som vill "göra-det-hemma" är ett träningsband, då syftar jag inte på springband, utan på ett band med handtag som man står på och håller i handtagen i varsin hand och kan träna biceps, triceps etc.
Ett sånt kan man köpa billigt på exempelvis ICA Maxi för 50lappen och det följer med en liten bok med olika övningar.
Jag har ett sånt och jag kan säga att de fungerar.

Och sen till er som inte äter frukost av olika anledningar, är sötsugna på dagarna, prova Kellogs Special K Red Berries och ett grovt bröd med ost på morgonen. Man klarar sig helt klart fram till lunch och man känner inte sockersug på hela dagen.
Det är en annorlunda känsla än om man bara äter 2 mackor, tro mig. Sen finns det ju folk som tror att man blir smalare om man inte äter frukost, att man lättare går ner i vikt.
FEL, snarare tvärtom. Så prova dom flingorna, dom är goda också


Nu ska jag sova, sov gott allesammans och sköt om er!

HNA



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0