Schitzofrentinlägg.se

-WARNING-
I detta inlägget kommer det förekomma både positiva och negativa saker, sura miner, saker som inte står med i bibel och saker som gör mig glad.

Låt oss börja med de negativa sakerna.
Nåt jävla smarthuvud har kommit på kanske världens dummaste idé. Jag kan tänka mig att denne var full när förslaget togs upp, för det är inte riktigt friskt. Det är ungefär som att "Ne men det känns så tråkigt att sitta och behöva åka buss genom det där området där det bor jättemånga människor som dagligen åker med den här bussen till skola, till jobb, men nu ska den här bussen bort så slipper jag åka så långt för att komma hem till mitt älskade Timrå snabbare" 

Som ni förstått handlar detta alltså om bussar som berör mig och väldigt många andra i området där jag bor, dvs utanför Birsta. Vi som bor här har haft 2 bussar i timmen att ta oss till stan på vardagar, 1 buss i timmen på helger. Visst, jag hade inte blivit ledsen om det gått lite fler bussar, men om man jämför med vilket helvete det nu ställts till med så ångrar jag djupt alla mina klagomål på busstiderna hittills. Det är nämligen som så att den bussen nu tagits bort, som går ifrån stan och hem till mig. Det är en sträcka på ungefär 9 km som hittills tagit ca 15-20 minuter att ta sig hem på. Varför? Jo, för nu måste man åka två olika bussar för att åka hem till mig. Jag gjorde mitt första försök i att ta mig hem ifrån stan idag efter att jag varit på halkbana (mer om detta senare...). Eftersom jag visste om att de ändrat på bussarna så gick jag till det lilla "info-huset" vid bussarna och frågade snällt:
"Hur kommer jag till Gångviken?"
Till svar fick jag en stor, lång suck och kanske världens snabbaste och oklokaste förklaring någonsin. Jag förklarade att jag inte vet vart den och den vägen/gatan ligger, för jag har inte någon koll på vägarna inne i stan eftersom jag aldrig åker där. Det lät ungefär såhär:

"Ja men först tar du buss 2 till den gatan där och sen så väntar du där på nästa buss som går förbi där och sen hoppar du av där.. Eller så kan du ta en direktbuss och hoppa av på motorvägen och gå under bron där och gå dit bort och sen ta bussen därifrån... Eller så kan du vänta i stan en timme och ta senare buss så det blir direktkoppling och då plingar du där så du kommer dit och sen byter du buss där och sen är du framme"

Ursäkta? Är det meningen att man ska förstå den förklaringen, när man börjat konversationen med att förklara att jag inte är så haj på vägarna överhuvudtaget inne i stan. Och som pricken över i'et så står det en kvinna som försöker tränga in sitt ansikte genom den redan lilla rutan där jag redan stod. I början ignorerade jag henne och fortsatte att prata med hon som jobbade där, sedan började kvinnan sucka och säga:
"Min buss kommer, hallå?"

Sedan försökte hon ta sig förbi mig på något konstigt vis som om vi var på en rugbymatch eller på rea där båda sett något vi ville ha och det bara fanns en sak av den, typ. Återigen sa hon att hennes buss kommer, samtidigt som hon drar mig i jackan. Jag blir förbannad, vänder mig om och säger:
"Ja men nu är det jag som står här och pratar, du får ställa dig i kö och vänta som alla andra!"

Jag gav upp mitt försök i att förstå något mer, och hoppade på buss nummer 2 och frågade vidare där och chauffören förklarade mycket bättre, så jag kunde sätta mig ner med spärrade ögon och leta efter min hållplats. Jag trodde att det skulle ta ungefär lika lång tid som det tog med den vanliga bussen, men ack så fel jag hade. Ut långt åt helvete åt helt "fel" håll åkte bussen, in på krokiga, smala vägar och upp till hyreshus och tillbaka neråt och ja, usch! Tillslut hittade jag min hållplats, den var efter Birsta och jag skämdes lite över att jag egentligen borde vetat vart den låg. I vilket fall som helst hoppade jag av där och gick över vägen för att vänta på nästa buss som skulle gå åt andra hållet. Jag kan säga såhär, det är inte så vackert väder här hos mig, och vi var många som väntade på bussen så där stod jag i ca 20 minuter och väntade på den andra förbannade bussen. Väl hemma räknade jag ut att det hade tagit nästan 1½ timme att komma hem, på en sträcka av 9 km, som förut tog max 20 minuter. Ska det verkligen vara såhär? Tänkte lägga ut en bild så att ni skulle förstå lite bättre vilken skillnad på sträckan det blivit, men jag hoppas att det räcker med att ni förstått att det är 9 km, och jämför då tiden förr och nu. Tyvärr kommer ingen bild för bussjävlahemsidan funka inte, jag blir så jävla görle!

 

Över till det positiva!

Jag klarade halkbanan idag, och sista fasen på körskolan. Bara lite repetitionsfrågor kvar och ett sluttest, det är nära nu!

Jag och Emma hade lite teoriträning igår;)



Kommentarer
kulturella

så är det nog...hua.

2009-11-04 @ 18:25:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0