Det blir roligare och roligare

Godmorgon!
Vaknade för en stund sedan och ligger fortfarande kvar i sängen. Drog bort ena gardinen en bit och ser att det är mulet idag. Trist. Vi hade ju solsken några timmar igår iallafall, det vände dock rätt snabbt och tillslut såg man inte ens konturerna av grannhusen när dimman var så tjock.
Jag känner endå som rubriken säger idag. Dels den ironiska biten med mina hemska grannar som inte gör annat än dunkar musik, ungefär dygnet runt, vardagar och helg.
Men det jag egentligen känner blir roligare och roligare, är att det liksom är i rullning överhuvudtaget, alla planer med utlandet. Det känns som att hjulet sattes igång för ett tag sedan, men då gick det mer hackigt. Igårkväll fick jag kontakt med en underbar familj i U.K. Wow alltså. Vi ska prata på Skype här framöver och vi har mailat en del trots att vi fick kontakt först igår. Jag har kontakt med 10 familjer just nu, från olika länder. Jag har sagt till mig själlv att det får ta den tid som behövs för att välja rätt, för att det inte bara ska bli pang på utan att det ska bli ett fint resultat av det hela. Samtidigt är jag så girig, som vanligt. Jag blir bättre ju äldre jag blir. Men nog finns det kvar allt. Jag vill ha det klart, jag vill veta att det finns ett datum i september, jag vill veta vart jag ska, till vilken familj. Då har man verkligen något att se fram emot och då kommer det nog kännas bättre att veta att man ska jobba arslet av sig exakt hela sommaren, med start på midsommar. Nog ser jag fram emot det endå, men tänk när det är spikat och klart. Flygbiljetten till och med finns. Då snackar vi!

Kikade på statiskiten nu innan jag började skriva också, 205 stycken läsare var det totalt igår. Fantastiskt roligt!

Nu blir det grötfrukost och en dusch. Jobb 13-16, och sedan 21:30-7:30!

With love,


Sivert



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0