Nostalgi på hög nivå

Sitter hemma hos Kalle kuling, som även kallas Tesso. Vi har ätit kanonlunch och nu lyssnar vi på nostalgimusik så det bara skriker om det. Allt ifrån Markoolio till A-teens, till TaTu. Ett fint minne kom upp i huvudet på mig när jag fyllde 10 år, och hade fått min alldeles nya Siemens telefon. Min brors kompisar kallade mig "2-siffriga tjejen". Jag lyssnade på Markoolio på min coola, silvriga stereo med 4 högtalare som man kunde ha tre olika skivor i. Jävlar vad nöjd jag var då. Och min allra första skiva jag köpte, var Wheatus - Teenage Dirtbag singelplatta som jag köpte på Åhléns. Det var fina tider det! Sjukt vad man kan komma på såna roliga och framförallt gamla minnen. Det är det man lever på i slutändan när man sitter där med käpp och löständer. Kanske inte just första CDn, men allt annat. Man kan ju översätta det till  = TA VARA PÅ VARJE DAG SOM OM DEN VORE DEN SISTA! Det behöver varje levande kotte göra, på sina egna vis förstås. Bara att ta sig ur sängen kan vara en grej, för en annan kan det vara något helt annat. Love life!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0