Solsken och smultron

Och blommor som blommar! Kommer ni ihåg den? Den sjöng iallafall vi på skolavslutningarna i lågstadiet i kyrkan när vi skulle få springa med fria ben ut i solen och ta emot sommarlovet med fart. Det var lika fantastiskt tryck på sista låten varje år i Jättendals kyrka. När vi tampat oss igenom alla låtar, så fanns det en riktigt fin goding i slutet. Vi har lov, hette den, enkelt och bra. Det var en sån där låt där vår blyga, tysta sång förvandlades till skrik och vrål där man tog i från tårna. Snacka om att sjunga in sommarlovet på bästa sätt. Och plus i kanten så klappade man även händer. Jag minns att jag spelade piano på någon skolavslutning också. Nu grönskar det. Visst gjorde det väl det. Och det kommer det att göra nu också. Efter regn kommer sol, mycket riktigt så strålar den nu på oss och vi har en fantastisk eftermiddag i det annars gråa, trista Hudiksvall. Man får liksom ny energi. Den energin lägger jag på att städa, vädra, och senare tvätta. Självklart ett varv runt eljusspåret med vovven också som pricken över i'et. Bränna kalorier, få frisk luft och samtidigt rensa tankarna. Kan inte finna ett bättre sätt att andas in både ny luft och nya tankar. Det är inte svårare än så. Man behöver inte ha gymkort och spendera timmar där vid tråkiga maskiner. Nej, tacka vet jag naturen. Det är hälsosamt på alla sätt och vis.

Lyssnade just på Ulrik Munthers låt - En vanlig dag. Man ska vara glad och tacksam över det har. Vare sig det är i överflöd eller om det kanske för andra inte är så mycket att hänga i granen. Motgångar ger framgångar. Det handlar inte om att aldrig falla, utan att resa sig efter varje fall. Lev här och nu, var glad över de dina, var glad för att du är du och ingen annan. Älska ditt liv, ta vara på dagen, beröm dig själv och följ dina drömmar och tankar. Ingenting är omöjligt. Man ska inte bara göra det man kan, utan det man vill. Kom igen nu, pusha på dig själv. Det tar tid, men det är så jävla värt att helt ärligt kunna säga både till sig själv och andra att jag mår bra, och fullt ut mena det. Sommaren väntar, juni juli augusti, allting verkar lättare då. Andas, njut, skratta, uppskatta, älska, bearbeta, sörj, allt vad innebär känslomässigt som vi alla stöter på någon gång i livet. Heja dig, heja mig, heja oss!

With love



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hanna Olsson - Det är nu som livet är mitt

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Hanna Olsson, 20 år och bosatt söder om Hudiksvall. I den här bloggen kan du läsa om allt ifrån min vardag, jobb, skolgång, vänner, fritid, shopping, inredning och så vidare. Jag brinner för att skriva och tycker om att dela med mig av mina känslor, tankar och mina egna ord. Välkommen för att stanna! Må gott /Hanna

RSS 2.0